تركیه در نشست های اتحادیه اروپا شركت نمی كند
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری تركیه، ' رجب طیب اردوغان' نخست وزیر تركیه امروز (چهارشنبه ) با صدور ابلاغیه ای به وزارتخانه ها و موسسات دولتی این كشور ، این مطلب را متذكر شد.

اردوغان سال گذشته در واكنش به انتخاب بخش یونانی نشین قبرس به ریاست دوره ای اتحادیه اروپا از اول جولای سال 2012 اعلام كرد: ما این ریاست را به رسمیت نمی شناسیم و در دوران ریاست بخش یونانی نشین ، تركیه هیچ گونه مذاكراتی با اتحادیه اروپا انجام نخواهد داد.

به گزارش منابع خبری تركیه ، آنكارا برای ممانعت از متوقف شدن طرح ها و پروژه های مختلف این كشور به ویژه طرح های اقتصادی با اتحادیه اروپا احتمالا با شركت در نشستهای فنی این اتحادیه در دوره شش ماهه ریاست بخش یونانی نشین موافقت خواهد كرد.

مقامات تركیه هچنین می گویند برای گشودن سر فصلهای مختلف مذاكره با اتحادیه اروپا در دوران ریاست بخش یونانی نشین قبرس بر این اتحادیه ، مذاكرات می تواند با كمیسیون اتحادیه اروپا انجام شود.

تركیه پیش از این به دفعات اعلام كرده است كه پذیرش عضویت بخش یونانی نشین در اتحادیه اروپا پیش از حل مساله قبرس و وحدت دو بخش جزیره از نظر این كشور قابل پذیرش نیست.

تركیه از سال 2005 میلادی به طور رسمی مذاكرات عضویت با اتحادیه اروپا را شروع كرده ، ولی به رغم گذشت هفت سال هنوز پیشترفتی در فرآیند همگرایی تركیه با این اتحادیه بوجود نیامده است .

گروهی از كشورهای اروپایی و در راس آنها فرانسه و آلمان هنوز از نظر سیاسی با عضویت تركیه در این اتحادیه مخالف هستند و گروه دیگر از آماده نبودن تركیه برای پیوستن به این اتحادیه سخن می گویند.

تركیه در این فرآیند باید 35 ماده مذاكره با اتحادیه را به پایان برساند، اما تاكنون فقط در باره دو ماده بی اهمیت مذاكره شده و تنها پرونده یكی از آنها بسته شده است.

خاورم**2012**230**‌1506





:: برچسب‌ها: عشق , خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: